Tilgjenglighetserklæring
Alle skal ha like muligheter til å bruke våre nettsteder.
Vi følger retningslinjene Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) for å gjøre innholdet så tilgjengelig som mulig for alle brukere.
Våre mål
Tilfredsstille minst AA-krav og etterstrebe AAA-krav i WCAG 2.0
Tilfredsstille tilleggskrav etter WCAG 2.1 for nettstedene som brukes av våre offentlige kunder (kommuner o.l.)
Opprettholde og videreutvikle tilgjengelig nettsted
Kommunisere klart og forståelig
Tilgjengelighetsprinsippene vi følger
Informasjon og brukergrensesnitt skal kunne oppfattes av alle brukere.
Brukerne skal kunne navigere på nettstedet og betjene grensesnittet.
Nettstedet skal være lesbart og forståelig, med en forutsigbar brukeropplevelse.
Innholdet skal være kompatibelt med nåværende og fremtidig hjelpemiddelteknologi.
Slik jobber vi
Universell utforming er en del av daglig forvaltning og videreutvikling av nettstedet.
Vi har kontinuerlig fokus på å rette opp WCAG-feil.
Vi vurderer alle tilbakemeldinger som kan bidra til å gjøre nettstedet mer tilgjengelig.
Henvendelser
Har du generelle spørsmål til den universelle utformingen av Helseboka sine booking- og skjemaløsninger kan du sende oss en e-post på: kundesenter@helseboka.no
Vi er underleverandør til offentlige organer
Vi er underleverandør til offentlige organer, som f.eks. norske kommuner. Der hvor du har kommet inn på nettstedene våre via din kommune eller fra et helsepersonell i din kommune, spesialisthelsetjenesten eller andre offentlige organer, er det offentlige organet ansvarlig for den universelle utformingen.
Vi bekrefter at nettstedene vi leverer til våre offentlige kunder, er i samsvar med kravene til universell utforming.
Dersom du har spørsmål knyttet til universell utforming av nettstedene for timebestilling og booking som du har fått fra noen i din kommune eller annet offentlig organ, ber vi deg ta kontakt med dem du har fått innkallingen fra.