Behovet for fysioterapeuter og manuellterapeuter

    Pasienter kontakter terapeuter ofte for å få time, noe som tar mye tid og ressurser. En digital venteliste lar pasientene selv sette seg opp, slik at terapeuten kan håndtere henvendelsene når det passer. 

    Fordelene for terapeuter er følgende:

    • Mindre trykk av direkte henvendelser på telefon
    • Automatisk digital kartlegging av pasient
    • Mulighet for å automatisk prioritere pasient gjennom skjema
    • Finne unike grupper av pasienter (link til grupper)
    • Ferdig generert journalnotat
    • En ryddig og god pasientreise

    Behovet for kommuner

    Det har lenge vært en utfordring å få oversikt over pasienter som venter på fysioterapi. Med felles digital venteliste vil alle pasienter stå kun på et sted og kommuner får nå en unik mulighet til å få innsikt. 

    Tilbakemeldinger fra over 100 kommuner er:

    • Det er vanskelig å prioritere de som trenger hjelp først
    • Pasienter står i kø hos flere terapeuter
    • Noen pasienter får behandling flere steder samtidig
    • Kommunen har ingen oversikt over reell ventetid, hvilke pasientgrupper som trenger hjelp og ressursbehov

    Vi løser utfordringen med en felles digital venteliste

    Enkel oversikt over alle henvendelser, sortert på hastegrad og ventetid. 

    • Alle som har behov for hjelp står på en felles digital liste
    • Både pasient, pårørende, terapeut eller lege kan sette opp på listen
    • Terapeuter får adgang til ulike ventelister, og får oversikt over hvem som ønsker hjelp 

    Digital kartlegging

    Full oversikt over hva pasienten har svart, med mulighet for å legge til mer informasjon

    • Det gjøres en digital kartlegging av pasientens sykehistorie som gir grunnlag for prioritering
    • Terapeut gjør ytterligere kartlegging, og setter pasient opp på time på egen klinikk
    • Mulighet til å tilby pasienter andre behandlingstilbud i påvente av at de får fysioterapi eller manuellterapi 

    Bedre koordinering for kommunen

    Kommunen får oversikt over ulike pasientgrupper, og kan jobbe koordinert mot ulike pasienter.

    • Kommunen får oversikt over hele ventelisten, og de som har fristbrudd
    • Mulighet til å tilby pasienter andre behandlingstilbud i påvente av at de får fysioterapi eller manuellterapi.

    Trygg dialog med pasientene

    Kommuniser trygt og sikkert med pasienter. Send veiledninger, bruk maler og del GDPR-sensitiv data med pasientene.