Support
Ofte stilte spørsmål som gjelder privatpersoner. Finner du ikke svar på det du lurer på, bruk vårt kontaktskjema.
Koronavaksine
Det er kommunen man bor i som har ansvar å tilby vaksine til sine innbyggerne. Kommuner som bruker Helseboka vil kontakte deg når det er din tur. Les mer på nettsiden til din kommune. Spørsmål om koronasertifikat, vaksinekø, timebestilling, endring av time eller lignende må stilles til kommunen du tilhører.
Vaksinekø
De fleste kommuner har lagt ut en link til vaksinekø hvor du registrerer ønske om vaksine. Se nettsiden til kommunen du tilhører.
Koronatest
Mange kommuner bruker Helseboka for å kunne tilby deg timebestilling for koronatest. Bruk link som du finner på nettsiden til kommunen du tilhører.
Hvilken vaksine får jeg
Vi kan dessverre ikke svare på henvendelser om vaksine, timebestilling, endring eller avlysning siden vi ikke har tilgang til kommunen sitt journalsystem.
Kontakt kommunen du tilhører direkte på mail eller koronatelefonen for hjelp om dette.
Slettet SMS, vil ha ny
Vi kan dessverre ikke svare på henvendelser om vaksine, timebestilling, endring eller avlysning siden vi ikke har tilgang til kommunen sitt journalsystem.
Kontakt kommunen du tilhører direkte på mail eller koronatelefonen for hjelp om dette.
Mottatt tilbud om vaksine, men har allerede fått vaksine
Kontakt kommune du tilhører (eller som har sendt deg SMS) for å gi beskjed om dette.
Endre time
Om din kommune bruker Helseboka for å tilby time for vaksine, skal du motta en link SMS hvor du kan se time/endre time. Om du ikke får det til eller har spørsmål rundt dette, kontakt kommunen du tilhører.
Har du fått første dose og ønsker å endre time for dose 2, er ikke dette mulig i appen/helseboka.app på grunn av intervall mellom dosene. Kontakt kommune du tilhører for videre spørsmål om å endre time for dose 2.
Avbestille time
- Login på helseboka.app
- Klikk på kalender fra hjemmesiden din
- Klikk på ENDRE AVTALE på avtalekortet ditt
- Klikk på Avbestill timen
- Avtalen tar litt tid å bekrefte avbestillingen frem til da, Vent til det er bekreftet og ikonet endres til inaktivt *Avtalen vil være aktiv til avbestillingen er bekreftet
- Avbestilling av avtale er bekreftet, og du kan se at teksten er endret og også ikonet blir endret til inaktivt. Pasienten vil motta en bekreftelsesmelding på mobilen.
- Avtalen flyttes til avlyste avtaler
Slette brukerprofil
Før du sletter deg fra Helseboka, må du si opp eventuelle abonnementer.
Følg disse trinnene for å avslutte deg selv som bruker av Helseboka:
- Logg inn på helseboka.app, klikk på Oppsett og deretter Personvern og samtykke
- Nederst på siden finner du Trekk tilbake samtykke og slett bruker, trykk på denne.
- Da vil alle dine data fjernes automatisk etter 30 dager. De 30 dagene er i henhold til personvernforordningen og med tanke på hvis du skulle angre, da det slettes mye data som man har brukt mye tid på å legge inn. Det gjelder alle data som du ikke har delt med helsepersonell.
*Alle data du eventuelt har delt selv, ligger også i journalen hos de du har delt det med. Det er utenfor vår kontroll og heller ikke lovlig å slette.
Avslutte abonnement
- Logg inn på Helseboka. Enten via mobil-appen eller i en nettleser på https://helseboka.app
- Gå til Oppsett
- Velg Abonnement og kjøp i Oppsett
- Klikk på knappen med tre punkter i Abonnement/betalinger og velg avbestill abonnement
*Abonnementet ditt blir nå kansellert, men du kan likevel benytte fordelene ut måneden inneværende måned.
Nytt bankkort
- Logg inn på helseboka.app med BankID eller BankID på mobil
- Gå til Oppsett og deretter Abonnement og Kjøp
- Klikk så på ikonet med tre prikker oppe i høyre hjørne og velg Betalingsmåte
- Klikk på pluss-knappen nede i høyre hjørne Legg til betalingskortinformasjon og klikk på LAGRE
- Det nye kortet ditt er lagt til og klart til bruk på helseboka-kontoen
Betalingshistorikk
- Login på din Helseboka-konto med BankID eller BankID på mobil.
- Gå til Oppsett -> Abonnement og kjøp
- Klikk på øverste tre prikkede ikonet over høyre hjørne og klikk på Betalingshistorikk
- Du kan se Betalingshistorikk her
- For å sjekke Månedlig rapport, legg til måned og år og klikk på Åpne rapport
- Du får en månedlig pdf-rapport som du også kan se og laste ned
Koronavaksine
Det er kommunen man bor i som har ansvar å tilby vaksine til sine innbyggerne. Kommuner som bruker Helseboka vil kontakte deg når det er din tur. Les mer på nettsiden til din kommune. Spørsmål om koronasertifikat, vaksinekø, timebestilling, endring av time eller lignende må stilles til kommunen du tilhører.
Koronatest
Mange kommuner bruker Helseboka for å kunne tilby deg timebestilling for koronatest. Bruk link som du finner på nettsiden til kommunen du tilhører.
Slettet SMS, vil ha ny
Vi kan dessverre ikke svare på henvendelser om vaksine, timebestilling, endring eller avlysning siden vi ikke har tilgang til kommunen sitt journalsystem.
Kontakt kommunen du tilhører direkte på mail eller koronatelefonen for hjelp om dette.
Endre time
Om din kommune bruker Helseboka for å tilby time for vaksine, skal du motta en link SMS hvor du kan se time/endre time. Om du ikke får det til eller har spørsmål rundt dette, kontakt kommunen du tilhører.
Har du fått første dose og ønsker å endre time for dose 2, er ikke dette mulig i appen/helseboka.app på grunn av intervall mellom dosene. Kontakt kommune du tilhører for videre spørsmål om å endre time for dose 2.
Slette brukerprofil
Før du sletter deg fra Helseboka, må du si opp eventuelle abonnementer.
Følg disse trinnene for å avslutte deg selv som bruker av Helseboka:
- Logg inn på helseboka.app, klikk på Oppsett og deretter Personvern og samtykke
- Nederst på siden finner du Trekk tilbake samtykke og slett bruker, trykk på denne.
- Da vil alle dine data fjernes automatisk etter 30 dager. De 30 dagene er i henhold til personvernforordningen og med tanke på hvis du skulle angre, da det slettes mye data som man har brukt mye tid på å legge inn. Det gjelder alle data som du ikke har delt med helsepersonell.
*Alle data du eventuelt har delt selv, ligger også i journalen hos de du har delt det med. Det er utenfor vår kontroll og heller ikke lovlig å slette.
Nytt bankkort
- Logg inn på helseboka.app med BankID eller BankID på mobil
- Gå til Oppsett og deretter Abonnement og Kjøp
- Klikk så på ikonet med tre prikker oppe i høyre hjørne og velg Betalingsmåte
- Klikk på pluss-knappen nede i høyre hjørne Legg til betalingskortinformasjon og klikk på LAGRE
- Det nye kortet ditt er lagt til og klart til bruk på helseboka-kontoen
Vaksinekø
De fleste kommuner har lagt ut en link til vaksinekø hvor du registrerer ønske om vaksine. Se nettsiden til kommunen du tilhører.
Hvilken vaksine får jeg
Vi kan dessverre ikke svare på henvendelser om vaksine, timebestilling, endring eller avlysning siden vi ikke har tilgang til kommunen sitt journalsystem.
Kontakt kommunen du tilhører direkte på mail eller koronatelefonen for hjelp om dette.
Mottatt tilbud om vaksine, men har allerede fått vaksine
Kontakt kommune du tilhører (eller som har sendt deg SMS) for å gi beskjed om dette.
Avbestille time
- Login på helseboka.app
- Klikk på kalender fra hjemmesiden din
- Klikk på ENDRE AVTALE på avtalekortet ditt
- Klikk på Avbestill timen
- Avtalen tar litt tid å bekrefte avbestillingen frem til da, Vent til det er bekreftet og ikonet endres til inaktivt *Avtalen vil være aktiv til avbestillingen er bekreftet
- Avbestilling av avtale er bekreftet, og du kan se at teksten er endret og også ikonet blir endret til inaktivt. Pasienten vil motta en bekreftelsesmelding på mobilen.
- Avtalen flyttes til avlyste avtaler
Avslutte abonnement
- Logg inn på Helseboka. Enten via mobil-appen eller i en nettleser på https://helseboka.app
- Gå til Oppsett
- Velg Abonnement og kjøp i Oppsett
- Klikk på knappen med tre punkter i Abonnement/betalinger og velg avbestill abonnement
*Abonnementet ditt blir nå kansellert, men du kan likevel benytte fordelene ut måneden inneværende måned.
Betalingshistorikk
- Login på din Helseboka-konto med BankID eller BankID på mobil.
- Gå til Oppsett -> Abonnement og kjøp
- Klikk på øverste tre prikkede ikonet over høyre hjørne og klikk på Betalingshistorikk
- Du kan se Betalingshistorikk her
- For å sjekke Månedlig rapport, legg til måned og år og klikk på Åpne rapport
- Du får en månedlig pdf-rapport som du også kan se og laste ned